top of page






Utombordare
Yamaha F150LC
Fyrcylindriskt kul och spänning
Den nya motorn är fräsch med en modern design, och estetik som, anpassar den till premium och högeffektsegmenten. Designen och dekoren på den här motorn signalerar den spännande tekniken som bor i motorn.
150-hästarsmotorn drar nytta av förbättrade anslutningsmöjligheter, den kan kopplas till Helm Master® EX, Yamahas senaste CL5-instrument och de senaste elektriska gasreglagen som ger mjuka växlingar, och det finns gasreglage för enkel och flermotormontage.
209.200 kr
KAMPANJ - Sidoreglage, Varvräknare, Speedometer & Ycop Startspärr ingår!
Avbetalning i 120 månader från 1.771 kr/mån
Övriga riggartiklar tillkommer*
Funktioner


Integrerad elektrohydraulisk styrning
Elektrohydraulisk styrning (EHS) är nu inbyggd i vissa 150 hk-motorer. Få ett rent, rymligt motorbrunn utan slangar och externa enheter. Inget behov av vätskepåfyllning och rengöring och inga speciella luftningsöppningar eller slangar. Tekniker kan rigga EHS betydligt snabbare och enklare plus att EHS-utrustade motorer kan utrustas med det nya Helm Master EX-systemet som tillval.


16-ventils DOHC direktverkande fyrcylindrig radmotor
Två insugventiler och två avgasventiler på varje cylinder – och med dubbla kamaxlar, var och en också driven oberoende – förbättrar insugs- och avgaseffektiviteten dramatiskt och optimerar bränsleanvändningen. TCI-tändningssystemet ger enkel och konsekvent start, längre livslängd för tändstiften och i slutänden tillförlitligheten.


Elektronisk styrning av gas och växling
Det digitala nätverket (tillval) ger skepparen enkel och bekväm styrning, synkroniserar automatiskt motorer i dubbel eller trippelinstallationer och start/stopp med en knapptryckning. Vårt premium multifunktionsinstrument med femtums färgskärm är ett annat attraktivt tillval till 150 hk-modellen.


Helm Master EX® gör det enkelt
Kom iväg med elektrisk nyckelfri tändning, och styr sedan de förbättrade reglagefunktionerna för en- och tvåmotoriga båtar med Joysticken. Luta dig tillbaka och njut av utsikten med autopilot och håll ett öga på saker som att en lampa på motorn visar att en växel ligger i.


Förskjuten speciell vevaxel gör konstruktionen kompakt
Vi konstruerade 150-hästaren att vara ultrakompakt och den speciella förskjutna vevaxeln och drevdrivna balansaxeln är bara två av de många tekniska framsteg som våra ingenjörer är först med. Labyrintavgassystemet där vattentäta ytterväggar också gör det exceptionellt tyst.


TotalTilt™-funktion med integrerad tiltbegränsare
Yamahas exklusiva TotalTilt™-funktion möjliggör fullständig upp och nedtiltning (trimning görs manuellt) från alla positioner med en enkel dubbeltryckning på respektive tiltknapp med elektriskt regalge. Under processen varnar en ljudsignal besättningen så att de håller sig borta från utombordaren, och den inbyggda tiltbegränsaren kan anpassas till alla båtar.


Variabel styrning av trollingvarvtal
En annan funktion i det digitala nätverket (tillval) är knappen på varvräknaren som ger dig direktkontroll över motorvarvtalet - vilket gör det enkelt att justera varvtalet i bekväma steg på 50 varv per minut mellan 650 och 900 varv per minut. Mjuk och avslappnad cruising är belöningen.


SDS (växlingsdämpning)
Yamahas patenterade Shift Dampener System (SDS) introducerades först på våra större V8- och V6-modeller, och är en fantastisk funktion som avsevärt minskar "klonket" som normalt förknippas med växling. Ett gumminav med splines i en noggrant konstruerad lösning tar upp buller och vibrationer och ger mjukare och tystare växlingar.


Instrument i digitala nätverket (tillval)
Alla våra EFI-motorer kan kopplas samman med ett brett utbud av digitala instrument via Yamahas eget nätverkssystem – så att du får ut det bästa av din motor. En multifunktions CL5-färgskärm passar perfekt in i styrpulpeten, och den kompakta storleken ger mer utrymme för annan elektronisk utrustning.


Integrerad elektrohydraulisk styrning
Elektrohydraulisk styrning (EHS) är nu inbyggd i vissa 150 hk-motorer. Få ett rent, rymligt motorbrunn utan slangar och externa enheter. Inget behov av vätskepåfyllning och rengöring och inga speciella luftningsöppningar eller slangar. Tekniker kan rigga EHS betydligt snabbare och enklare plus att EHS-utrustade motorer kan utrustas med det nya Helm Master EX-systemet som tillval.


16-ventils DOHC direktverkande fyrcylindrig radmotor
Två insugventiler och två avgasventiler på varje cylinder – och med dubbla kamaxlar, var och en också driven oberoende – förbättrar insugs- och avgaseffektiviteten dramatiskt och optimerar bränsleanvändningen. TCI-tändningssystemet ger enkel och konsekvent start, längre livslängd för tändstiften och i slutänden tillförlitligheten.


Elektronisk styrning av gas och växling
Det digitala nätverket (tillval) ger skepparen enkel och bekväm styrning, synkroniserar automatiskt motorer i dubbel eller trippelinstallationer och start/stopp med en knapptryckning. Vårt premium multifunktionsinstrument med femtums färgskärm är ett annat attraktivt tillval till 150 hk-modellen.


Helm Master EX® gör det enkelt
Kom iväg med elektrisk nyckelfri tändning, och styr sedan de förbättrade reglagefunktionerna för en- och tvåmotoriga båtar med Joysticken. Luta dig tillbaka och njut av utsikten med autopilot och håll ett öga på saker som att en lampa på motorn visar att en växel ligger i.


Förskjuten speciell vevaxel gör konstruktionen kompakt
Vi konstruerade 150-hästaren att vara ultrakompakt och den speciella förskjutna vevaxeln och drevdrivna balansaxeln är bara två av de många tekniska framsteg som våra ingenjörer är först med. Labyrintavgassystemet där vattentäta ytterväggar också gör det exceptionellt tyst.


TotalTilt™-funktion med integrerad tiltbegränsare
Yamahas exklusiva TotalTilt™-funktion möjliggör fullständig upp och nedtiltning (trimning görs manuellt) från alla positioner med en enkel dubbeltryckning på respektive tiltknapp med elektriskt regalge. Under processen varnar en ljudsignal besättningen så att de håller sig borta från utombordaren, och den inbyggda tiltbegränsaren kan anpassas till alla båtar.


Variabel styrning av trollingvarvtal
En annan funktion i det digitala nätverket (tillval) är knappen på varvräknaren som ger dig direktkontroll över motorvarvtalet - vilket gör det enkelt att justera varvtalet i bekväma steg på 50 varv per minut mellan 650 och 900 varv per minut. Mjuk och avslappnad cruising är belöningen.


SDS (växlingsdämpning)
Yamahas patenterade Shift Dampener System (SDS) introducerades först på våra större V8- och V6-modeller, och är en fantastisk funktion som avsevärt minskar "klonket" som normalt förknippas med växling. Ett gumminav med splines i en noggrant konstruerad lösning tar upp buller och vibrationer och ger mjukare och tystare växlingar.


Instrument i digitala nätverket (tillval)
Alla våra EFI-motorer kan kopplas samman med ett brett utbud av digitala instrument via Yamahas eget nätverkssystem – så att du får ut det bästa av din motor. En multifunktions CL5-färgskärm passar perfekt in i styrpulpeten, och den kompakta storleken ger mer utrymme för annan elektronisk utrustning.


Integrerad elektrohydraulisk styrning
Elektrohydraulisk styrning (EHS) är nu inbyggd i vissa 150 hk-motorer. Få ett rent, rymligt motorbrunn utan slangar och externa enheter. Inget behov av vätskepåfyllning och rengöring och inga speciella luftningsöppningar eller slangar. Tekniker kan rigga EHS betydligt snabbare och enklare plus att EHS-utrustade motorer kan utrustas med det nya Helm Master EX-systemet som tillval.


16-ventils DOHC direktverkande fyrcylindrig radmotor
Två insugventiler och två avgasventiler på varje cylinder – och med dubbla kamaxlar, var och en också driven oberoende – förbättrar insugs- och avgaseffektiviteten dramatiskt och optimerar bränsleanvändningen. TCI-tändningssystemet ger enkel och konsekvent start, längre livslängd för tändstiften och i slutänden tillförlitligheten.


Elektronisk styrning av gas och växling
Det digitala nätverket (tillval) ger skepparen enkel och bekväm styrning, synkroniserar automatiskt motorer i dubbel eller trippelinstallationer och start/stopp med en knapptryckning. Vårt premium multifunktionsinstrument med femtums färgskärm är ett annat attraktivt tillval till 150 hk-modellen.


Helm Master EX® gör det enkelt
Kom iväg med elektrisk nyckelfri tändning, och styr sedan de förbättrade reglagefunktionerna för en- och tvåmotoriga båtar med Joysticken. Luta dig tillbaka och njut av utsikten med autopilot och håll ett öga på saker som att en lampa på motorn visar att en växel ligger i.


Förskjuten speciell vevaxel gör konstruktionen kompakt
Vi konstruerade 150-hästaren att vara ultrakompakt och den speciella förskjutna vevaxeln och drevdrivna balansaxeln är bara två av de många tekniska framsteg som våra ingenjörer är först med. Labyrintavgassystemet där vattentäta ytterväggar också gör det exceptionellt tyst.


TotalTilt™-funktion med integrerad tiltbegränsare
Yamahas exklusiva TotalTilt™-funktion möjliggör fullständig upp och nedtiltning (trimning görs manuellt) från alla positioner med en enkel dubbeltryckning på respektive tiltknapp med elektriskt regalge. Under processen varnar en ljudsignal besättningen så att de håller sig borta från utombordaren, och den inbyggda tiltbegränsaren kan anpassas till alla båtar.


Variabel styrning av trollingvarvtal
En annan funktion i det digitala nätverket (tillval) är knappen på varvräknaren som ger dig direktkontroll över motorvarvtalet - vilket gör det enkelt att justera varvtalet i bekväma steg på 50 varv per minut mellan 650 och 900 varv per minut. Mjuk och avslappnad cruising är belöningen.


SDS (växlingsdämpning)
Yamahas patenterade Shift Dampener System (SDS) introducerades först på våra större V8- och V6-modeller, och är en fantastisk funktion som avsevärt minskar "klonket" som normalt förknippas med växling. Ett gumminav med splines i en noggrant konstruerad lösning tar upp buller och vibrationer och ger mjukare och tystare växlingar.


Instrument i digitala nätverket (tillval)
Alla våra EFI-motorer kan kopplas samman med ett brett utbud av digitala instrument via Yamahas eget nätverkssystem – så att du får ut det bästa av din motor. En multifunktions CL5-färgskärm passar perfekt in i styrpulpeten, och den kompakta storleken ger mer utrymme för annan elektronisk utrustning.


Integrerad elektrohydraulisk styrning
Elektrohydraulisk styrning (EHS) är nu inbyggd i vissa 150 hk-motorer. Få ett rent, rymligt motorbrunn utan slangar och externa enheter. Inget behov av vätskepåfyllning och rengöring och inga speciella luftningsöppningar eller slangar. Tekniker kan rigga EHS betydligt snabbare och enklare plus att EHS-utrustade motorer kan utrustas med det nya Helm Master EX-systemet som tillval.


16-ventils DOHC direktverkande fyrcylindrig radmotor
Två insugventiler och två avgasventiler på varje cylinder – och med dubbla kamaxlar, var och en också driven oberoende – förbättrar insugs- och avgaseffektiviteten dramatiskt och optimerar bränsleanvändningen. TCI-tändningssystemet ger enkel och konsekvent start, längre livslängd för tändstiften och i slutänden tillförlitligheten.


Elektronisk styrning av gas och växling
Det digitala nätverket (tillval) ger skepparen enkel och bekväm styrning, synkroniserar automatiskt motorer i dubbel eller trippelinstallationer och start/stopp med en knapptryckning. Vårt premium multifunktionsinstrument med femtums färgskärm är ett annat attraktivt tillval till 150 hk-modellen.


Helm Master EX® gör det enkelt
Kom iväg med elektrisk nyckelfri tändning, och styr sedan de förbättrade reglagefunktionerna för en- och tvåmotoriga båtar med Joysticken. Luta dig tillbaka och njut av utsikten med autopilot och håll ett öga på saker som att en lampa på motorn visar att en växel ligger i.


Förskjuten speciell vevaxel gör konstruktionen kompakt
Vi konstruerade 150-hästaren att vara ultrakompakt och den speciella förskjutna vevaxeln och drevdrivna balansaxeln är bara två av de många tekniska framsteg som våra ingenjörer är först med. Labyrintavgassystemet där vattentäta ytterväggar också gör det exceptionellt tyst.


TotalTilt™-funktion med integrerad tiltbegränsare
Yamahas exklusiva TotalTilt™-funktion möjliggör fullständig upp och nedtiltning (trimning görs manuellt) från alla positioner med en enkel dubbeltryckning på respektive tiltknapp med elektriskt regalge. Under processen varnar en ljudsignal besättningen så att de håller sig borta från utombordaren, och den inbyggda tiltbegränsaren kan anpassas till alla båtar.


Variabel styrning av trollingvarvtal
En annan funktion i det digitala nätverket (tillval) är knappen på varvräknaren som ger dig direktkontroll över motorvarvtalet - vilket gör det enkelt att justera varvtalet i bekväma steg på 50 varv per minut mellan 650 och 900 varv per minut. Mjuk och avslappnad cruising är belöningen.


SDS (växlingsdämpning)
Yamahas patenterade Shift Dampener System (SDS) introducerades först på våra större V8- och V6-modeller, och är en fantastisk funktion som avsevärt minskar "klonket" som normalt förknippas med växling. Ett gumminav med splines i en noggrant konstruerad lösning tar upp buller och vibrationer och ger mjukare och tystare växlingar.


Instrument i digitala nätverket (tillval)
Alla våra EFI-motorer kan kopplas samman med ett brett utbud av digitala instrument via Yamahas eget nätverkssystem – så att du får ut det bästa av din motor. En multifunktions CL5-färgskärm passar perfekt in i styrpulpeten, och den kompakta storleken ger mer utrymme för annan elektronisk utrustning.
Specifikationer
Motortyp | 4-takts |
Slagvolym | 1,832 cm³ |
Antal cylindrar/konfiguration | 4 /In-line, 16-valve, SOHC |
Borrning och slag | 96.0mm x 96.2mm |
Propelleraxeleffekt vid mellanhöga varvtal | 150hp @ 5,500rpm |
Fullgasområde | 5,000 - 6,000rpm |
Smörjningssystem | Våtsump |
Bränslesystem | EFI |
Tändning / advance system | Elektroniskt tändsystem (TCI) |
Startsystem | Elektrisk |
Utväxling | 1,86 (26:14) |
Styrenhet | Drive by wire |
Trim & tilt metod | Power Trim & Tilt |
Startspärr | YCOP |
Tändspole/generator | 50A (Charging capacity 31A) |
Propeller | Finns som tillval |
Tilt limitter | Finns som tillval |
Växel dämpningssystem (SDS) | Finns som tillval |
Motroterande modell | Available |
Rekommenderad akterspegelhöjd | L:516mm, X:643mm |
Bränsletanksvolym | - |
Oljetrågsvolym | 4.5 liter |
Vikt utan propeller | 242kg - 244kg |

bottom of page