Pressrelease - Nytt märke, Ny anläggning

"AMT valde Yamaha som exklusiv leverantör av sina båtmotorer"

"Det finska båtmärket AMT började samarbeta med Yamaha Motor Finland från och med den 1 september 2020. Yamaha kommer att vara AMTs exklusiva motorleverantör. I framtiden kommer AMT att förse återförsäljarna med alla sina båtmotorer förinstallerade. Förutom Finland och de baltiska länderna gäller samarbetet även Sverige och Norge."

Och med det så har vi fått in AMT i sortimentet!

MMG MARINE AB utökar verksamheten men en ny försäljningsanläggning i Karlskrona, det blir den 5:e anläggningen inom koncernen.

Då vi har fått ta över försäljningen av båtmärket AMT i södra Sverige har vi valt att satsa på ytterligare en anläggning. AMT båtar har en mycket stark marknadsandel i denna del av landet och det skall vi fortsätta att bygga på. AMT har ett brett utbud av motorbåtar i storleksklassen 4-7 meter, både aluminium och glasfiber.

Vi har genom förvärv av en fastighet på August Palmgrens väg vid E22:an i Karlskrona fått en mycket bra geografisk plats med stort flöde av människor. Detta tror vi att det kommer att ge oss fördelar att öka vår marknadsandel i Södra Sverige

Vi planerar att öppna i slutet på februari och på den anläggningen kommer vi att sälja AMT båtar, Buster båtar, vattenskotrar, Yam gummibåtar samt Yamaha:s utombordsmotorer. Vi ser detta som en möjlighet att ta ytterligare marknadsandelar.

Mer info om öppningsdatum kommer, håll utkik!

Öppettider kommer att vara följande:

Måndag - Fredag 09.00 - 17.00

Lördag 10.00 - 14.00

Läs mer om AMT's modellutbud: www.mmgmarine.se/amt

MMG Marine Karlskrona, August Palmgrens Väg 1, 371 49 Karlskrona